Menu - Pages

Pages

сряда, 12 март 2014 г.

Оправдаха ли Дафт Пънк големите очаквания?


Последните два месеца на световната музикална сцена, особено за ценителите на електронната музика, бяха белязани основно от едно име – френското дуо Дафт Пънк и задаващият се нов албум от тях. След излизането на първите им хитове Around The World и Da Funk в средата на 90-те, Guy-Manuel de Homem-Christo и Thomas Bangalter започнаха бавно да се налагат сред меломаните, а албумът им Discovery от 2001 ги превърна в мега звезди. Той беше не само супер успешен, парчетата от него - като One More Time и Harder, Better, Faster, Stronger – продължиха да се въртят и да стават все по-култови с годините, а редица диджеи споменаваха парижкото дуо като основно вдъхновение в своята работа. Затова и не е случайно цялото внимание, което получиха те от началото на годината, докато сцената беше в очакване на новата им продукция. 


Както винаги, за толкова очаквано творение е трудно да се дадат ясни оценки. Random Access Memories e малко спорен албум. Дафт Пънк се превърнаха във вдъхновение за много хора, защото винаги бяха оригинални, една крачка напред и не случайно са определяни за едни от основноположниците на френското house звучене. Затова и всички очакваха от тях нещо ново, нечувано и уникално.

Двамата парижани обаче отново са постъпили така, но по друг начин – в момент на абсолютно смесване на стиловете на сцената, когато през месец се появяват нови трендове в електронната музика, те са решили да бъдат оригинални като бъдат верни на себе си и се завърнат към музикалните си корени. Новият албум на Дафт Пънк ни връща именно към тяхното изначално звучене от края на 90-те, като съчетава в себе си мек френски house с леко диско звучене.
Водещият сингъл Get Lucky предизвика фурор и веднага се нареди сред най-споделяните песни на годината, а също така задава и ясно атмосферата на целия албум – отпускащ, замечтан и непретенциозен. Именно в това успяват да се отличат отново Дафт Пънк във време, в което новите електронни фенове отиват на парти само в очакване на дропа, или просто защото диджеят е най-въртяното име дори по най-комерсиалните радиа и телевизии. Така французите отново доказват, че са единствени по рода си. 

Музиката е плавна, семпла, но именно това може да бъде достатъчно, когато е качествена. За това гарантират не само французите, но също така и внимателно подбраните гостуващи артисти – Фарел Уилямс, Нийл Роджърс, Чили Гонзалес и други, които успешно се включват във възпяването на основната тема на албума – любовта, която ориентира и повечето парчета като балади – нещо също толкова неестествено за електронната музика на 2013, колкото и използването на мотиви от 70-те и 80-те. Те обаче са многобройни и лъскави като тогавашните дискотопки, особено в изпълнения като Lose Yourself To Dance и Doin` It Right.

Любовната тематика пък взима връх най-вече в The Game Of Love, която е една идея по-тъжна от легендарната Digital Love, но пленява душата по същия начин. И докато за много хора всички тези тракове ще звучат прекалено еднотипно, прекалено спокойно и може би дори скучно – то това си остава запазената марка на бандата, да превръща на пръв поглед прости парчета в тотални хитове с дълбокото им всъщност звучене. Така се получи и с Get Lucky, която може би вече надмина всеки от старите им хитове и даде малко надежда, че и качествени продукции могат да правят комерсиални удари – както дуото е доказвало неведнъж и да се надяваме ще продължи да прави.

Няма коментари:

Публикуване на коментар