Светът на Формула 1, и в частност аз, беше шокиран през 2009 година от това, че Кими Райконен се отказва.
Разбира се, искрено се надявам, желанието му да пробва нови вълнения да е надделяло над това, че Ферари искаха да се отърват по-бързо от него, за да закупят "незаменимия" Фернандо Алонсо. Каквато и да истината обаче, за Кими се знае само едно - той прави това, което му е най-интересно.
Така финландецът замени Кралските гонки със Световния Рали Шампионат, където караше по сняг, лед, асфалт, чакъл и пясък.
И макар честите катастрофи на Райконен да осуетяваха участието му в Ралитата, никой не може да си изкриви душата и да не каже, че Кими спечели точки, които друг трудно би спечелил за две години.
След първата си година, Кими завърши на 10 място, а след втората си и последна на 7-мо, като успя да го направи със свой собствен отбор - Айсмен Рейсинг.
И сега, когато официално Кими подписа с Лотус-Рено, всички първо се зарадваха, след което започнаха подозрително да гледат на това Кими да се върне във Формула1.
Логично или не, всички започнаха да го сравняват с Михаел Шумахер и как "Пилето" се завърна във Формулата, сезон след като Кими си тръгна. Шумахер беше колеблив, и дори слаб. И след като Райконен се върна - всички се питат "Дали и той няма да последва събдата му?"
Коментарите варират в това, че ще му е трудно в първите 6 месеца... или, че целият сезон няма да е такъв какъвто всеки фен на Райконен би очаквал.
Истината не е такава, повярвайте ми. За да ви я докажа, малко предистория... :)
Много хора подценили Кими още през 2001 година, когато с насмешка го погледнали - за всички той бил просто един пилот, който нямал и една записана обиколка във Формула 3000.
За тези, които не знаят Ф3000 е трамплинът за всички пилоти, които са се състезавали и се състезават в момента.
Райконен обаче затворил устите на всички критици и доказал на Заубер, че са направили верния избор като са му са се доверили и са подписали договор с него.
Вижте само как започва кариерата на Айсмен...
Кими дебютира в първото състезание за сезон '01 като само 20 минути преди старта му е спал. Точно така. Кими често казва, че обича да си подремва преди състезание или квалификация.
Кратките дремвания носят изключителни резултати за тогава 22-годишния финландец.
5 пъти влиза в точките и 8 пъти завършва сред първите 8.
Завършва годината с 9т. и заедно със съотборника си Ник Хайдфелд помагат на Заубер да запише най-високото си място при конструкторите до този момент в крайното класиране - 4-то място.
Един отбор му хвърля око и Кими не се замисля с решението си.
Още през следващата година преминава в един от най-силните отбори, Макларън-Мерцедес като заместник на прекратилия кариерата си негов славен сънародник Мика Хакинен.
Никой не говори за това, колко добър е Райконен. Всички мълчат и чакат да видят какво ще направи Айсмен със "Сребърните стрели".
Резултатите не закъсняват.
Кими прекарва 5 сезона в Макларън, като на 2 пъти е на косъм да вземе Световната титла от ръцете на Шумахер (2004г) и Алонсо (2005г)
2006 година се оказва доста интересна за Кими. Той създава своя отбор във Формула 3000 - Райконен-Робъртсън Рейсинг. Отборът му постига доста добри резултати.
За жалост, точно 2006 не е от най-успешните за Кими в професионален план.
Но въпреки това, Ферари решават, че той трябва да кара техен болид.
Така финландецът се явява заместникът на Михаел Шумахер, който решава да прекрати кариерата си.
Още през първия си сезон с Черните кончета, Кими печели своята първа (и засега единствена) световна титла. Той побеждава само с точка Люис Хамилтън.
През 2008 година, Райконен започва да изпитва известни затруднения в защитаването на титлата си, заради меко казано, слабият болид на Ферари и до известна степен заради Шумахер - който като съветник на отбора, решава, че каквото трябва да се пробва, трябва да е на колата на Кими, а не не Маса.
Въпреки това, Кими завършва на трето място в края на сезона.
2009 обаче е година-кошмар за Кими. Ферари се замозабравят в това да направят Маса шампион и бързо забравят какви успехи им е донесал Кими.
Италианците решават, че могат да му прекратят договора преждевременно и така най-скъпо платеният пилот във Ф1, напуска гонките за да се включи в СРШ.
Ще кажете, да прочетохме дотук, но какво в тези редове казва, че Кими ще се справи тази година?
Ами отговорът е прост - Кими не е Шумахер, за да бъде сравняван с него. Не случайно го наричат Айсмен. Няма значение дали спи преди състезание, дали решава да игнорира журналистите или да напусне надпревара когато реши това за правилното решение, във вените на Кими тече финландска кръв.
Неуспорим факт е, че всеки финландец е добър пилот - те го носят във вените си.
А и моите впечатления от него са, че той е доста адаптивен пилот и бързо ще се справи с по-тесния болид, с подвижното крило и с всичко, което е пропуснал през тези две години.
Няма коментари:
Публикуване на коментар