Историята на татуировката от дълбока древност до днес
е минала през любопитни събития. Първоначално са се използвали
естествени багрила за оцветяване на телесните части с най-примитивни
средства и така - до откриване на електрическата машинка за татуси през
1880 година.
Заслуга в разпространението на това изкуство в Европа има невероятният капитан Джеймс Кук,
който връщайки се от експедиция в Таити през 1769 година, донася не
само думата „tattoo", но и „живо" доказателство за нея - полинезиец,
който е татуиран от главата до петите.
Определено, днес на татуировката се гледа не само като хоби,
по което се увличаме главно в младежките години, но и като един от най –
печелившите начинания, и то главно в Америка. Нещо повече, за някои
хора тя е начин на живот.
Индустрия, начин на живот или хоби? На този въпрос отговаря една от най-популярните риалити продукции в света: „Татуировки в Маями" („Miami Ink").
Има телевизии, които са тясно свързани с определени теми
и хора и взаимно се лансират. Такава е връзката между американския
канал TLC и художниците - татуисти. Пилотният епизод на „ Miami Ink"
стартира през 2005 година и има невероятен успех. Причините - зрителите
за първи път се запознават със значението на татуировките по един
забавен начин, с тяхното създаване, с грижите, които се полагат за тях
след това, с хората, решили веднъж завинаги да оставят видим „белег"
върху себе си и с трудната и предизвикателна професия - да правиш
изображения върху човешка кожа.
Продукцията, зад която застава режисьорът Дейвид Рома,
се излъчва в цели шест сезона и продължава до 2008 година. Редом с нея,
се появяват подобни риалити предавания като „L. A. Ink ", „London Ink",
„Madrid Ink", „NY Ink" - всички те излъчени по същата медия.
Мястото на действие в „Miami Ink" е студио за татуировки в Маями.
Преди да започне шоуто, студиото носи интересното наименование „305
UK"- това е всъщност регионалният код на този район. След стартирането
на първата серия, името се променя в „ Love Hate Tattoo". Негови
собственици и главни действащи лица са Ами Джеймс и Крис Нуньес. В
тяхната работа се включват и художниците Крис Гарвър, Дарън Брас, Тим
Хендрикс, Йожи Харада и Кат вон Ди.
Кой е Ами Джеймс? Един
от най-състоятелните художници - татуисти в Америка. Състоянието му
възлиза над 5,1 милиона долара. Да изкараш 500 долара на час е ежедневие
за този талантлив мъж! Роден е през 1972 година в Израел. Детството си
прекарва в Израел и Египет. Още от дете страда от тежка форма на ADD и
за да преодолее всички усложнения и страхове свързани с нея, започва да
се занимава с татуировки.
Любимата му татуировка е портрет на дъщеря му,
а най-дългата рисунка която е правил е дракон върху гръб в продължение
на девет часа. Освен като създател на студио за татуировки, Ами Джеймс
основава и компания за дрехи De Ville и застава зад дизайна на един от
моделите мобилни телефони на Моторола - RAZR V3.
Ами се мести в Ню Йорк, за да открие ново студио за татуиране
- „Wooster St. Social Club". Всичко, което се случва там, е отразено по
TLC през юни 2011 година. Поредицата става известна със заглавието
"Татуировки в Ню Йорк".
Крис Нунес е човекът, който стои до Ами Джеймс
във всички негови начинания. Той е роден през 1973 година и е с
кубински произход. Живял е дълго време в Бразилия и Португалия и говори
свободно португалски и испански език.
Голям бум в предаването „Miami Ink" предизвиква и появата на Кат вон Ди.
Тя се появява още в първи сезон на продукцията, за да замести друг
човек от екип - Дарън Брас, който е пострадал с ръката и не може да
татуира.
Откъде познаваме Кат вон Ди?
Разбира се, от друго известно предаване по TLC - „L.A. Ink ". Тя е
тъмнокоса красавица, татуирана навсякъде. Винаги носи силен грим, а
стилът й на обличане е доста странен - нещо средно между клош и
елегантност.
Друга ексцентрична натура в предаването е Йожи Харада.
Той се премества от Токио в Чикаго, за да реализира мечтата си - да
стане музикант. Уви, съдбата го праща в студио за татуировки! В „Miami
Ink" виждаме как той израства от чирак до истински професионалист на
татуировки.
Всяка една серия на тази продукция разказва случки
от живота на различни клиенти на студиото - от най-обикновени хора до
големи звезди. И всички тези истории, мотивирали ги да направят
определена татуировка, са изпъстрени с емоции от личния и професионален
живот на художниците от този невероятен екип.
Определено всяка татуировка има своя история.
Навярно, и затова всеки седми възрастен има изображение по тялото си. И
всеки, решил да си направи татуировка в добро студио си спомня за:
„Miami Ink", предаване, което ни разкрива интересния и предизвикателен
свят на татуировките!
Няма коментари:
Публикуване на коментар