Катастрофата, при която отпаднаха и двата автомобила на Mercedes, водещи колоната в Гран при на Испания в неделя, остава в историята като „състезателен инцидент". Двамата пилоти запазват мненията си, че другият е трябвало да отстъпи, феновете също са разделени, а шефът на тима Тото Волф призна, че в отбора има различни мнения за това кой е виновен за удара.
Дали обаче в първата обиколка на Гран при на Испания в неделя Нико Розберг не демонстрира, че е научил най-важния урок за всеки един световен шампион. А той е съвсем прост: не давай нищо на съперника. В миналото Нико отстъпваше пред Люис, сега обаче вече е наясно колко е важно да не дадеш шанс на съперника си да те надвие.
В четвъртък следобед Нико отказа да говори по тази тема, на няколко заяви пред репортерите, че не разбира въпроса, свързан с това дали лидерът в шампионата не трябва да отстъпва нищо на преследвачите си. Но в неделя показа, че си е научил урока.
В събота Нико не успя да се противопостави на Люис Хамилтън в квалификацията, последната бърза обиколка на британеца беше шедьовър. И Нико беше наясно, че е по-добре да приеме това поражение, вместо да съжалява и да се тормози за това, че е изостанал от съотборника си. Но в неделя Розберг намери начин да атакува успешно Люис - залепи се за него в спринта към първия завой, там атакува от външната страна и след това излезе начело. Точно както Нико го прави всеки път, когато двамата стартират един до друг от началото на сезона.
След това се появи проблемът с режима на мотора и в зоната за спиране за завой №4 Нико трябваше да намери начин да действа с бутона на волана и в същото време да следи за атаката на Хамилтън, която в този момент беше неизбежна. И като видя, че Люис се насочва към вътрешната страна на завоя, Нико му затвори вратата. След това, напълно очаквано Розберг обясни, че е искал да изпрати послание към Люис, с което да му каже, че повече няма да му отстъпва.
Стюардите обявиха, че това е било състезателен инцидент, в Mercedes приеха това и решиха повече да не се занимават с този инцидент. Сега Волф беше доста по-дипломатичен в сравнение с инцидента на „Спа" през 2014, когато каза, че ако се случи нещо подобно, ще има смяна на пилоти. Но тази дипломатичност е обяснима - след Белгия 2014, Mercedes спечели всичко във Формула 1 - две титли при пилотите и две при конструкторите. Така че гледната точка на Mercedes е следната: да, Гран при на Испания беше лош ден за нас, но това не е краят на света.
От инцидента в неделя Хамилтън може да си направи един важен извод - Розберг вече е различен съперник и Люис ще трябва да води много оспорвана битка с него, ако иска да спечели титлата и този сезон.
Няма коментари:
Публикуване на коментар