Най-очакваното телевизионно шоу за последната година вече е факт. Първият епизод на The Grand Tour – новия проект на Джеръми Кларксън, Ричард Хамънд и Джеймс Мей от Top Gear. Няколко неща, които трябва да знаете за най-скъпата документална (ако това е думата) поредица в историята.
ВМЕСТО СТИГ – АМЕРИКАНЕЦА. Както се досещате, адвокатите не са попречили особено. Познатите ни идеи са тук, макар и леко променени и под нови имена. Вместо Стиг тест пилотът се нарича The American. Интервютата със звезди си остават под рубриката Conversation Street (в началото ще видите холивудските актьори Джеръми Ренър и Арми Хамър). Накратко, щоуто е освежено, но без да загуби нищо от онова, което направи предишния Top Gear глобална сензация.
ПОВЕЧЕ СВОБОДА – И ПРОСТОТИИ. Досега фактът, че ги излъчват по обществената британска телевизия, караше тримата да се самоцензурират (макар и не винаги). Сега, по думите на Кларксън, настъпва пълна свобода – "Вече сме по интернет, което означава, че мога да задоволя и кон в ефир".
НАЙ-ГОЛЕМИЯТ ПРОБЛЕМ – ИМЕТО. Кларксън и Мей признаха, че да измислят заглавие на новото шоу е било най-мъчителната задача, отнела им месеци. "Всяка сутрин правех обаждане до адвоката ни на стойност 7000 лири, за да му кажа каква идея му е хрумнала, и всяка вечер той ми звънваше – още 7000 лири – за да ми каже, че някой вече ползва същото в Нова Зеландия или Украйна", разказа Джеръми.
НЕПРЕКЪСНАТО НА ПЪТ. Заглавието Grand Tour до голяма степен подсказва какво да очаквате: това е Top Gear, заснет на път. Съвсем буквално – по идея на Джеръми вместо студио шоуто използва огромна шатра, която пътува с водещите из цял свят. Първата им спирка бе в Йоханесбург, ЮАР, и също така знаем за снимки в Германия, Калифорния (за дебютния епизод) и, естествено, във Великобритания. "Ще сме като цигани", обясни Джеръми. "Само автомобилите, които караме, са застраховани".
ТВЪРДЕ СКЪПИ ЗА NETFLIX. Кларксън и Уилман са имали контакт с бързорастящата американска компания за стрийминг телевизия, но цената им се е сторила твърде висока на Netflix. Цената, която плаща Amazon Prime, е 160 милиона лири за 36 епизода по един час, или по 4.4 милиона лири (5.14 млн. евро) на серия.
ИДВА С МОБИЛНО ПРИЛОЖЕНИЕ. То се нарича DriveTribe и ще е нещо средно между социална медия и онлайн списание. "Геймърите имат Twitch, пътешествениците имат TripAdvisor, феновете на модата имат… каквото там имат. Но хората, които се интересуват от автомобили, за момента нямат нищо. Няма къде да се срещат онлайн и да споделят видео, коментари и мнения. DriveTribe ще промени това", обяснява Хамънд. "И аз не го разбирах – добавя Джеръми. – Докато Ричард не ми обясни, че е като YouPorn, но с коли".
КАКВИ АВТОМОБИЛИ? От изтеклите снимки и тийзъри знаем някои от моделите, които ще видим. В Италия например тримата бяха засечени с Aston Martin DB11, Rolls Royce Dawn и Dodge Challenger SRT Hellcat. Има също епизод с Ford Mustang Shelby GT350 и новия Ford Focus RS. На пистата "Портимао" в Португалия тримата тестват Ferrari LaFerrari, McLaren P1 и Porsche 918 Spyder. В Мароко е битката на роудстърите – Mazda MX-5, Zenos E10 и Alfa Romeo 4C Spider.
Няма коментари:
Публикуване на коментар