Движението Time's Up в Холивуд - група активисти, подкрепящи равенството на половете - не е съществувало на 22 февруари 2015-а, когато Патриша Аркет се качва на сцената, за да получи "Оскар" за най-добра поддържаща актриса. От подиума тя казва, че сега е времето тя и колежките й да постигнат равенство в заплащането и то веднъж завинаги.
Но почти две години по-късно медиите все още констатират почти невъобразимо разминаване в заплащането - Марк Уолбърг е спечелил 1,5 млн. долара срещу по-малко от 1000 долара за Мишел Уилямс за 10-дневните презаснемания на "Всичките пари на света" на Ридли Скот.
Марк получава 17 милиона за Transformers, но преди това най-високата му котировка е 12 млн. за "Ченгета в резерв". По тази причина смятат, че 12 млн. е подходяща сума.
Но блокбъстърите със снимачен бюджет от 210 млн. долара като Transformers са аномалии поради простата боксофис математика - филмът печели повече от 1 млрд. долара в световен мащаб, докато "Ченгета в резерв" не надминава 170 млн. долара.
Затова в този случай на Уолбърг е предложена предишната му рекордна ставка от 12 млн. долара. Мишел Уилямс от своя страна предпочита по-артистични филми и все още не е участвала в голям франчайз. Вероятно има ставка под тази на Уолбърг, въпреки репутацията си и четирите номинации за "Оскар". Престижът на наградите не означава непременно повече пари за актьорите.
Независимо колко е висока ставката, тя е число, което агентите на актьорите постоянно се опитват да повишат - безкраен резерв от пари и екстри, които винаги могат да бъдат надминати. Агентите пресмятат ставките и се борят за успешна сделка, която да се превърне в устойчива основа. Това е начинът, по който агентите, събиращи по 10% от печалбите на клиентите си, си изкарват прехраната.
Ранните киноактьори почти не са получавали заплащане.
Няма коментари:
Публикуване на коментар