"Видях
го в очите му. Погледнах ги и си казах, че съм виждал този поглед и
преди. И знаех къде. Настръхвам когато се сетя за този поглед. Погледа
на Сена!!!" - Серджио Рийланд, бивш инженер в Заубер.
Отганизатора
на първия ф1 договор на Кими Райконен - инц. Джаки Енкуант разказва как
финландеца е дошъл в първия си отбор - Заубер.
Енкуант
беше инженер на Кими по време на септеврийските тестове през 2000
година, както и негов личен инженер по време на сезон 2001.
Първият
ф1 тест на Райконен съвпада с времето, в което Заубер търсят заместник
на Мика Соло, който преминава в Тойота. Енкуант говори с агентите на
Дженсън Бътън, който дебютира с Уилямс през 2000 година. Бътън губи
мястото си в Уилямс за сметка на Хуан Пабло Монтоя и това е добре дошло
за Енкуант. Само, че Флавио Бриаторе взима под крилото си Бътън и Заубер
отново остават без вариант за пилот. Тогава агента на Бътън предлага
Кими Райконен вместо Бътън на отбора на Заубер.
"Той е
много добър, точно като Дженсън Бътън, само дето е малко по-различен.
Има много, много силен характер, защото е постигнал големи неща без
никакви пари. " - така агента Робъртсън описва Райконен на Енкуант.
Заубер
вече са подписали с Ник Хайдфелд и втората пилотска позиция остава
вакантна. Екипът се усмелява да помисли за новобранец в отбора си и
решават да вземат Райконен.
След като започват тестовете с младия финландец те остават повече от впечатлени.
Райконен
прави 29 обиколки за един ден, което си е постижение за новобранец. Той
е само на 2 секунди и половина по-бавен от Хайдфелд, но от Заубер са
обнадеждени, че мозъкът му ще свикне с новата ситуация.
На
следващият ден, Кими навърта 40 обиколки и подобрява времето си. След
анализ на треакторията, Заубер са в захлас. Кими Райконен е счупил
поставената граница на времето. Той е много по-бърз от очакваното.
На
третия ден на пистата в Муджело тества и Михаел Шумахер от Ферари.
Енкуант си спомня, че Шумахер е спрял и е попитал "Кой е този пилот?"
Аз му отговорих: "Това е Кими Райконен.", а Шумахер отвърна "Той може да е много бърз. Много бърз!"
Първоначално
Петер Заубер е намислил да наеме Райконен като тест пилот, но Енкуант
го убеждава да го направи автомобилен състезател за отбора. По време на
тридневните тестове, става ясно, че Райконен е талантлив и бърз пилот,
но физическото му състояние все още не издържа на 60 гран при обиколки.
Така Райконен започва да тренира с бившия треньор на Аертон Сена, за да
влезе във форма.
Райконен дебютира на 4 март 2001 и от тогава той е постигнал една световна титла, 69 подиума и 37 бързи обиколки.
Няма коментари:
Публикуване на коментар