by sofialive.bg
За Батко Стаменов (Руши Видинлиев) лъжата и истината са категории с
размити граници. Вербуван да сътрудничи на ДС, той въодушевено изпълнява
задълженията си, но причудливите му идеи - споделени с налудничав поглед и
разписани на (твърде) много страници - го лишават от „службата". Нагазил до уши
в конспирацията, на Батко никак не му е трудно да създаде свой фантомен отдел
на тайните служби с агенти, с документация, с компромати - с всичко. Кръщава го
ПОЛ и го превръща в инструмента, с който да го сложи на системите - и
рухналата, и триумфиралата.
Няма как да отминем играта на втори план. Там са цяла плеяда актьори, чиито
роли са с малко екранно време, но имената зад тях (като Михаил Мутафов, Леонид
Йовчев, Касиел Ноа Ашер, Руси Чанев) са толкова добри, че създават запомнящи се
образи, без да им е нужно цялото внимание на света. За разлика от Ирена
Милянкова със своя по-водещ персонаж, която си остава едно лицеприятно
украшение и рамо на Руши Видинлиев. За последния ще кажем единствено, че седи доста
добре и спокойно на екран.
Когато се споменава Цветът на
хамелеона - а през последните месеци доста интензивно слушаме за него - повечето
разговори тръгват от факта, че зад камерата застава човек, свикнал с този
ареал, но обичайно заемащ друга роля там. Операторското око на Емил Христов е допълвало
качествени и ценни киноистории, както и е придавало стойност на такива, далеч
незаслужаващи визията, получили благодарение на него.
Повечето хора смятат тази негова слава за достатъчен атестат, че като
режисьор Емил Христов ще е все така брилянтен. Но имайки предвид историята на
световното кино, това не би трябвало да е естествената причинно-следствена
връзка. Тя почти не познава велик оператор, който да е станал
велик режисьор. Честно казано сещаме се само за двама, постигнали
еднакъв успех и в двете професии - британецът Никълъс Роуг и хорър геният Марио
Бава.
Няма коментари:
Публикуване на коментар