Hа 20 години хората
допускат грешки. За това Джейсън Назар от „Форбс“ е решил да помогне на
днешните 20-годишни. като им даде някои насоки от своя собствен опит:
Времето е стока, която се изчерпва
Когато сме на 20 години ние си мислим, че имаме всичкото време на света.
Много млади хора губят времето си. Един ден ще осъзнаете, че сте имали
възможности, които сте пропуснали, а вече няма да имате време да ги
догоните.
Талантливи сте, но талантът е надценен
За талант няма награди - а за резултати. Без труд, талантът ви не струва
толкова, колкото си мислите.
Харчете с 25% по-малко, отколкото печелите
Ако имате спестявания, ще имате по-малко стрес и ще разполагате с
капитал, който един може да вложите в нещо ценно.
Не живейте от заплата до заплата!
Репутацията ви е безценна
След време ще разберете, че един от най-ценните активи в бизнеса е
доброто име. За това каквото и да става – не правете компромиси с него.
Най-продуктивни сте сутрин
„Когато бях млад често стоях в офиса до 3 сутринта и дори се гордеех с
това. Днес предпочитам да си легна рано и да стана рано, защото знам, че
сутрешните часове са най-продуктивните.“
Социалните мрежи не са стабилна работа
Днес може работата ви да зависи от социалните мрежи, но след 5 години
нещата може да бъдат съвсем различни.
Използвайте телефона
Не се крийте зад клавиатурата. Най-добър бизнес се прави при личен
контакт – лице в лице, или по телефона.
Младите хора днес гледат на телефона, като на последното средство за
комуникация, към което се обръщат.
Когато спре интернета, те дори си тръгват от офиса, защото според тях
така не можело да се върши работа.
Бъдете първият, който пристига в офиса и последният, който си тръгва
Този съвет се дава на всеки, който започва нова работа. Вие не сте в
равна позиция с другите – трябва да се доказвате повече от тях.
Проявявайте инициатива
Никога няма да напреднете, ако чакате някой да ви каже какво да правите.
Ако сте на принципа „никой не ми е казвал да правя това, така че ще си
трая“, няма да се издигнете.
Поемайте отговорност за грешките си
Рано в кариерата си ще правите грешки – всички правят. Но когато това
стане, не се чудете с какво да се оправдаете. Когато сбъркате – поемете
отговорност и си научете урока.
Ще имате кофти шефове, които ще ви скъсват задника от работа
Пример за това е Мерил Стрийп в „Дяволът носи Прада“. Тя беше зъл шеф с
властен характер, но ако си спомняте, героинята на Ан Хатауей научи
много благодарение на работата си точно при такъв взискателен шеф.
Не е добре да сменяте
често работата си
Ако в резюмето си имате нова работа всяка година, това означава, че може
би сте несериозни.
За усвояване на уменията в една професия се изискват около 2-3 години.
Дайте си това време.
Хората са по-важни от екстрите
Много хора, когато избират работно място, гледат какво предлага
компанията като удобство и екстри. По-важно обаче е с какви хора ще
работите и каква ще бъде атмосферата.
Ще ви се наложи да правите неща, които не харесвате
Работата ви може не винаги да е приятна, но се фокусирайте над крайна си
цел.
Говорете
Ако имате проблем на работа – повдигнете въпроса открито. Много хора
правят грешката да се оплакват и да клюкарстват край автомата за кафе,
но в заседателната зала не казват нищо.
Подобрете техническите си умения
Някога под умения за работа с компютър бе достатъчно да се напише само
Microsoft Office. Днес обаче впечатление правят CV-та, в които
фигурират: Photoshop, HTML/CSS, iOS, WordPress, Adwords, MySQL,
Balsamiq, advanced Excel, Final Cut Pro, независимо за какво позиция
кандидатствате.
Изграждайте мрежа от контакти
Понякога това кого познавате е от голямо значение.
Изграждайте връзки с хората, старайте се да сте в добри отношения с
много професионални контакти.
Имате нужда от ментор
Можете да сте талантливи и работливи, но ще постигнете повече, ако имат
т. нар. „ментор“, който да ви напътства.
Имайте бизнес идол, който да ви вдъхновява
Сигурно има някой известен човек, на когото се възхищавате – Бил Гейтс,
Стив Джобс, Ричард Брансън? В трудни моменти си задайте въпроса какво би
направил той в такъв момент? Със сигурност не би се разхленчил, а би
намерил веднага изход от ситуацията.
Четете повече книги
Днешното поколение сякаш е програмирано да възприема информация само в
140 символа.
В книгите можем да намерим много мъдрост, защото пред каквото и да сме
изправени в живота – преди нас е имало други хора с подобни проблеми и
със сигурност много от тях са описали изводите си в книги. Четете поне
по една книга на месец.
Няма коментари:
Публикуване на коментар