вторник, 24 май 2016 г.

Instagram, защо го направи?

Редизайнът на логото е мрачно занимание. Особено когато засяга популярен бранд, чиято класическа емблема се е превърнала в икона за хората от цял свят.

Instagram обаче преминаха границата - не просто изхвърлиха в коша досегашното си чудесно, разпознаваемо и характерно лого, но и го замениха с изображение, което някои вече определиха като "най-големият дизайнерски провал на годината".



Дори да не използвате мобилното приложение, няма начин да сбъркате квадратната икона с изображение на фотоапарат, надпис Insta и четирицветна схема в горния ляв ъгъл.
Това е едно от най-типичните и разпознаваеми лога в технологичния бизнес. Поради някаква странна причина Instagram вече не го харесват.

Ето какво написа Иън Спалтър, ръководител на дизайна в Instagram:
"Брандовете, логата и продуктите развиват дълбоки връзки и асоциации у хората, затова не бива да ги променяте само и само за да покажете нещо ново. Но иконата и дизайнът на Instagram започнаха да ни се струват, ами... не достатъчно показателни за общноста ни, затова решихме, че можем да ги направим по-добри".
Многоточието в това изречение казва всичко - очевидно има някакво объркване на целта.

Instagram решиха да покажат целия креативен процес преди достигането до окончателното решение за новото лого. От компанията казват, че всичко започва с опитите да "модернизират" оригиналната марка.
Така се случва "по-ярка и по-двуизмерна опция", която се оказва несполучлива. Затова екипът се захваща да разработи образите на дъгата и фотообектива в съвсем различна визуализация - с надеждата, че ще се получи "една по-модерна икона за приложението, която постига баланс между разпознаваемост и разнообразие".

Няма коментари:

Публикуване на коментар